Dne 2. 3. 2023 provedli středočeští hygienici, na základě podnětu od spotřebitele kontrolu v provozovně Čínské bistro Hui Bin Ge v Příbrami V, umístěné v nákupním středisku Stavus, kterou provozuje společnost Tian Xin s.r.o., IČ 62910744. V této provozovně jsou připravovány převážně asijské speciality, gyros a sushi.
Provedenou kontrolou byly zjištěny hygienické nedostatky spočívající v provádění řádného úklidu všech prostor restaurace. Omyvatelné povrchy podlah, zejména v těžko přístupných místech pod technologickým vybavením a v jeho bezprostředním okolí (pracovní stoly, kovové regály, chladicí a mrazicí zařízení, barely na použitý olej) byly znečištěny mastnotou, zbytky potravin, prachem a špínou tmavé barvy. Znečištěné podlahy a vnitřní zařizovací předměty (umývadlo, šatní skříňky) byly zjištěny i v prostoru sanitárního zařízení pro zaměstnance. V mrazicím boxu byly skladovány potraviny s prošlým datem použitelnosti (cca 12 kg mražených kuřecích křídel a 1 kg vepřových žebírek) a také, zcela nevhodně společně s potravinami určenými pro stravovací službu, uloženy i potraviny určené pro osobní spotřebu zaměstnanců. V chladicím boxu byla špatně skladována neočištěná zelenina (cibule, hlávkové zelí, pórek) - v její těsné blízkosti v regálu bylo v otevřené nádobě uloženo syrové maso a tepelně opracované (osmažené) kuřecí řízky. V provozovně vyrobené polotovary (obalovaná kuřecí křídla, naložené hovězí a kuřecí maso) a studené pokrmy (zelný salát) nebyly žádným způsobem značeny, takže nebylo možné určit, kdy byly vyrobeny.
Součástí státní kontroly byl i odběr vzorku pokrmu k laboratornímu vyšetření. Z výsledků laboratorní analýzy (mikrobiologické vyšetření) odebraného vzorku vyplynulo, že vzorek ve sledovaných ukazatelích vyhověl požadavkům na zdravotní nezávadnost potravin.
Na místě bylo provozovatelce nařízeno provést nezbytná nápravná opatření spočívající zejména v likvidaci potravin jiných než bezpečných (s prošlým datem použitelnosti), provedení řádného úklidu všech prostor restaurace a vymístění osobních potravin zaměstnanců.
Provozovatelka projevila součinnost, ihned po kontrole zajistila provedení řádného úklidu celé provozovny, likvidaci potravin s prošlým datem spotřeby odbornou firmou a vymístění osobních potravin zaměstnanců. Za zjištěné závady byl provozovatelce restaurace uložen finanční postih.
Opakovanou kontrolou provedenou dne 27. 3. 2023 bylo ověřeno, že došlo k odstranění zjištěných závad.
Vyčištěná podlaha v kuchyni
Zpracoval: odbor HV a PBU
Zpracováno: 9. 5. 2023